Nowe motocykle Kawasaki KLX230 Sherpa S ABS i KLX230 DF ABS na rok 2026 to ciekawe propozycje dla osób szukających wszechstronnych maszyn do jazdy po mieście i w terenie. Łączą nowoczesne technologie z wygodą prowadzenia. Według mnie Kawasaki dobrze zrozumiało potrzeby zarówno początkujących, jak i bardziej doświadczonych motocyklistów.
Sherpa S ABS – lekki i dostępny motocykl dla każdego
KLX230 Sherpa S ABS wyróżnia się nisko umieszczonym siedzeniem (82,5 cm). Ułatwia to wsiadanie i jazdę osobom o niższym wzroście i tym, którzy dopiero zaczynają przygodę z motocyklem. Motocykl oparto na sprawdzonej konstrukcji KLX230 S, która daje dużą zwrotność i stabilność. Solidna stalowa rama to gwarancja trwałości, nawet przy intensywnej jeździe w terenie.
Silnik, zawieszenie i koła stworzone do miasta i terenu
Napęd KLX230 Sherpa S ABS to jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 233 cm³. Stosuję tutaj układ SOHC z dwoma zaworami i nowoczesny, cyfrowy wtrysk paliwa. Silnik jest ustawiony tak, aby dobrze pracował przy niskich i średnich obrotach. Ułatwia to jazdę w trudniejszych warunkach, zwłaszcza początkującym.
Ciekawostką jest tylne koło z oponą bezdętkową – w razie przebicia można je łatwiej naprawić, co docenią miłośnicy wypraw w teren. Sherpa S ma solidne 21-calowe koło z przodu i 18-calowe z tyłu, opony sprawdzają się na wielu typach dróg.
Nowoczesne technologie i funkcje wspierające jazdę
Układ hamulcowy bazuje na wydajnych tarczach i wyposażony jest w ABS, który można czasowo wyłączyć za pomocą przycisku na kierownicy. Uważam, że to duża zaleta. Na nieutwardzonym terenie możliwość chwilowego zablokowania tylnego koła jest bardzo przydatna.
Zawieszenie w Sherpie S dopasowano do różnych powierzchni – z przodu zastosowano widelec teleskopowy, a z tyłu nowy, regulowany amortyzator z systemem Uni-Trak. Dwie twardości sprężyny zapobiegają tzw. dobiciom, czyli przesadnemu ugięciu na większych przeszkodach. Krótka rama i duży prześwit sprawiają, że motocykl prowadzi się pewnie zarówno na szutrach, jak i na asfalcie.
Podoba mi się przemyślana ergonomia. Aluminiowa kierownica jest zwężana, podnóżki i siedzenie rozmieszczone są z myślą o wygodzie. Motocyklista ma wyprostowaną pozycję, co daje kontrolę nad pojazdem. Zbiornik paliwa o pojemności 7,6 litra wystarcza także na dłuższe wyprawy.
Wygląd Sherpy S jest stonowany – jasny kolor i minimalistyczne osłony podkreślają praktyczność maszyny. Nowoczesny podwójny reflektor LED zwiększa widoczność, a metalowe osłony dłoni przydadzą się podczas jazdy w terenie.
Na uwagę zasługuje też cyfrowy wyświetlacz. Pokazuje najważniejsze informacje, jak prędkość, poziom paliwa czy godzinę. Dzięki łączności Bluetooth można połączyć motocykl ze smartfonem, korzystając z aplikacji Rideology The App. Umożliwia to śledzenie serwisu, tras GPS, a także kontakt z innymi motocyklistami.
KLX230 DF ABS – terenowa wersja dla ambitnych
KLX230 DF ABS to mocniejsza wersja stworzona z myślą o trudniejszym terenie. Ma jeszcze większy skok zawieszenia, co pozwala lepiej tłumić duże nierówności i daje wyższy prześwit (aż 24 cm). Według mnie idealnie nada się na wymagające trasy. Wyposażono go także w metalowe osłony silnika i praktyczny stalowy bagażnik z tyłu. Motocykl dostępny jest w bardziej stonowanym kolorze, który nie rzuca się w oczy.
Dual-sportowe motocykle zyskują coraz większą popularność, bo pozwalają bez problemu poruszać się zarówno po mieście, jak i off-roadzie, a przy tym są tańsze w utrzymaniu. Sherpa S i DF ABS mieszczą się w średniej półce cenowej (5699 i 5799 dolarów), a więc są konkurencyjne wobec takich modeli jak Honda CRF300L czy Yamaha XT250.
Według mnie największą zaletą Sherpy S jest niskie siedzenie oraz system ABS, który można wyłączyć podczas jazdy w terenie. DF ABS daje natomiast większą swobodę na trudniejszych szlakach dzięki wyższemu zawieszeniu i ochronie silnika. Oba modele mają nowoczesne technologie i są solidnie wykonane.
Nowe motocykle Kawasaki KLX230 Sherpa S ABS i KLX230 DF ABS łączą wygodę, bezpieczeństwo i solidną technologię. Są warte uwagi zarówno dla początkujących, jak i dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Sherpa S to lekki, łatwy w prowadzeniu motocykl, który może być przełomem w swojej klasie. DF ABS świetnie sprawdzi się na trudnych wyprawach poza miasto. Mam nadzieję, że nowe modele Kawasaki zdobywają wielu zadowolonych zwolenników, bo to naprawdę wszechstronne i niezawodne motocykle do codziennego użytku i terenowych przygód.

